Montessori Maria (1870-1952)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Filia nr 1
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Montessori Maria (1870-1952)
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Fabianowska, Małgorzata
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Disney, Walt
(225)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Sienkiewicz, Henryk
(189)
Jachowicz Stanisław
(159)
Zarawska, Patrycja
(146)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Polkowski, Andrzej
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Kraszewski, Józef Ignacy
(114)
Mickiewicz, Adam
(113)
Sandemo, Margit
(113)
Steel, Danielle
(110)
Domańska Joanna (1970- )
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Montgomery, Lucy Maud
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Cieślik Donata
(100)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(98)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Drewnowski, Jacek
(95)
Szulc, Andrzej
(93)
Żeromski, Stefan
(92)
Naczyńska, Zuzanna
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Mazan, Maciejka
(90)
Wilczek Piotr
(90)
King, Stephen (1947- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Prus, Bolesław
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Drewnowski Jacek (1974- )
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Mróz Remigiusz (1987- )
(84)
Zarawska Patrycja (1970- )
(81)
Konopnicka, Maria
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Hesko-Kołodzińska, Małgorzata
(78)
Iwaszkiewicz, Jarosław
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Możdżyńska, Aldona
(76)
Zimnicka, Iwona
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Szekspir, William
(75)
Chmielewska, Joanna
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Webb, Holly
(74)
Chotomska, Wanda
(73)
King, Stephen
(73)
Precigs, Katarzyna
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Słowacki, Juliusz
(72)
Jaczewska, Edyta
(71)
Brzechwa, Jan
(70)
Musierowicz, Małgorzata
(70)
Supeł Barbara
(70)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Cabot, Meg
(66)
Krzyżanowski, Julian
(65)
Lange Antoni
(65)
Popławska, Anna
(65)
Spirydowicz, Ewa
(65)
Schimscheiner Lena (1991- )
(64)
Słomczyński, Maciej
(64)
Christie, Agatha (1890-1976)
(63)
Tuwim, Julian
(63)
Busquets, Carlos
(62)
Christie, Agatha
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Dąbrowska, Maria
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Keff Bożena
(58)
Kolberg, Oskar
(58)
Chojnowska Ilona (1982- )
(57)
Disney
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Babińska Magdalena
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Metoda Montessori
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Kształcenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości. [Wydawnictwo, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 365 stron : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: La mente del bambino.
Maria Montessori była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do szóstego roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej