Juul Jesper (1948-2019)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Filia nr 1
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Juul Jesper (1948-2019)
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Fabianowska, Małgorzata
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Disney, Walt
(225)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Sienkiewicz, Henryk
(189)
Jachowicz Stanisław
(159)
Zarawska, Patrycja
(146)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Polkowski, Andrzej
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Kraszewski, Józef Ignacy
(114)
Mickiewicz, Adam
(113)
Sandemo, Margit
(113)
Steel, Danielle
(110)
Domańska Joanna (1970- )
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Montgomery, Lucy Maud
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Cieślik Donata
(100)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(98)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Drewnowski, Jacek
(95)
Szulc, Andrzej
(93)
Żeromski, Stefan
(92)
Naczyńska, Zuzanna
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Mazan, Maciejka
(90)
Wilczek Piotr
(90)
King, Stephen (1947- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Prus, Bolesław
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Drewnowski Jacek (1974- )
(84)
Mróz Remigiusz (1987- )
(84)
Konopnicka, Maria
(80)
Zarawska Patrycja (1970- )
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Hesko-Kołodzińska, Małgorzata
(78)
Iwaszkiewicz, Jarosław
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Możdżyńska, Aldona
(76)
Zimnicka, Iwona
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Szekspir, William
(75)
Chmielewska, Joanna
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Webb, Holly
(74)
Chotomska, Wanda
(73)
King, Stephen
(73)
Precigs, Katarzyna
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Słowacki, Juliusz
(72)
Jaczewska, Edyta
(71)
Brzechwa, Jan
(70)
Musierowicz, Małgorzata
(70)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Supeł Barbara
(69)
Cabot, Meg
(66)
Krzyżanowski, Julian
(65)
Lange Antoni
(65)
Popławska, Anna
(65)
Spirydowicz, Ewa
(65)
Schimscheiner Lena (1991- )
(64)
Słomczyński, Maciej
(64)
Christie, Agatha (1890-1976)
(63)
Tuwim, Julian
(63)
Busquets, Carlos
(62)
Christie, Agatha
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Dąbrowska, Maria
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Keff Bożena
(58)
Kolberg, Oskar
(58)
Chojnowska Ilona (1982- )
(57)
Disney
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Babińska Magdalena
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dzieci
(2)
Agresja
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Więź rodzinna
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reguły i granice to stały element życia rodzinnego. Rodzice poznają granice tego, co dla nich akceptowalne, kiedy zderzają się z pragnieniami i potrzebami swoich dzieci. Jesper Juul nazywa to prezentem, jaki dorośli dostają od dzieci. Dzięki temu mogą dowiedzieć się, co jest dla nich ważne, oraz podjąć naukę budowania dobrych relacji. Proces poznawania oraz adekwatnego komunikowania własnych granic może trwać wiele lat. Jednak jest to proces obustronny, ponieważ równie ważne są granice, jakie dzieci wyznaczają wokół siebie. Język, w którym to robią, nie zawsze jest łatwy do odczytania, więc rodzice muszą dziecięcy przekaz odpowiednio zrozumieć i respektować, jeśli chcą, aby ich własne granice także były respektowane. Wzajemna nauka wyznaczania i komunikowania granic wymaga autentycznej relacji, w której dorośli otwarcie mówią o swoich potrzebach, ale także zostawiają przestrzeń na pragnienia i potrzeby dziecka. Ważna jest również odpowiedzialność rodziców za to, aby ten obustronny proces uczenia się nie zamienił się w serię destrukcyjnych konfliktów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 1
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Autor Twojego kompetentnego dziecka.
Notka wydawnicza: W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza cale bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole… ? te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie.Juul opowiada o tym, co najważniejsze w relacjach z dziećmi: rezygnacji z pozycji siły i poważnym traktowaniu ich potrzeb. Jedną z nich jest chęć bycia naprawdę dostrzeżonym przez dorosłych. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. Podpowiada, jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane, jak rozwiązywać konflikty rodzące się wokół władzy w rodzinie i jak może wyglądać prawdziwie osobista rozmowa z dzieckiem.
W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza cale bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole - te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie. Juul opowiada o tym, co najważniejsze w relacjach z dziećmi: rezygnacji z pozycji siły i poważnym traktowaniu ich potrzeb. Jedną z nich jest chęć bycia naprawdę dostrzeżonym przez dorosłych. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. Podpowiada, jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane, jak rozwiązywać konflikty rodzące się wokół władzy w rodzinie i jak może wyglądać prawdziwie osobista rozmowa z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej